سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حقّ سرپرست علمی تو آن است که وی رابزرگ بشماری و مجلسش را محترم بشماری و به او نیک گوش کنی [امام سجّاد علیه السلام]
 
یکشنبه 93 مهر 20 , ساعت 11:47 صبح

بخش ششم : اشاره به کارشکنی های منافقین

هان مردمان ! « به خدا و رسول و نور همراهش ایمان آورید پیش از آن که  چهره ها را تباه و باژگونه کنیم یا چونان اصحاب روز شنبه [ یهودیانی که بر خدا  نیرنگ آوردند ] رانده شوید . « به خدا سوگند که مقصود خداوند از این آیه گروهی از  صحابه اند که آنان را با نام و نَسَب می شناسم لیکن به پرده پوشی کارشان مأمورم   . آنک هر کس پایه کار خویش را مهر و یا خشم علی در دل قرار دهد [ و بداند که ارزش عمل  او وابسته به آن است].

مردمان ! نور از سوی خداوند عزّوجل در جان من ، سپس درجان علی بن ابی طالب ، آن گاه در نسل او تا قائم مهدی - که حق خدا و ما را می ستاند - جی گرفته . چرا که خداوند عزّوجل ما را بر کوتاهی کنندگان ، ستیزه گران ،ناسازگاران ، خائنان و گنهکاران و ستمکاران و غاصبان از تمامی جهانیان دلیل وراهنما و حجت آورده است .

هان مردمان ! هشدارتان میدهم : همانا من رسول خدایم . پیش از من نیز رسولانی آمده و سپری گشته اند . آیا اگرمن بمیرم یا کشته شوم ، به جاهلیت عقب گرد می کنید ؟ آن که به قهقرا برگردد ، هرگزخدا را زیانی نخواهد رسانید و خداوند سپاسگزاران شکیباگر را پاداش خواهد داد . بدانید که علی و پس از او فرزندان من از نسل او ، داری کمال شکیبایی و سپاسگزاریاند .
هان مردمان ! اسلامتان را بر من منت نگذارید ؛ که اعمال شما را بیهوده وتباه خواهد کرد و خداوند بر شما خشم خواهد گرفت و سپس شما را به شعله ی از آتش و مسگداخته گرفتار خواهد نمود . همانا پروردگار شما در کمین گاه است

مردمان ! به زودی پس از منپیشوایانی خواهند بود که شما را به سوی آتش می خوانند و در روز رستاخیز تنها وبدونیاور خواهند ماند .هان مردمان ! خداوند و من از آنان بیزاریم .
هان مردمان ! آنان و یاران و پیروانشان در بدترین جی جهنم، جایگاه متکبّران خواهند بود . بدانیدآنان اصحاب صحیفه اند . اکنون هر کس در صحیفه ی خود نظر کند .هان مردمان ! اینکجانشینی خود را به عنوان امامت و وراثت به امانت به جی می گذارم در نسل خود تابرپایی روز رستاخیز . و حال ، مأموریت تبلیغی خود را انجام می دهم تا برهان بر هرشاهد و غایب و بر آنان که زاده شده یا نشده اند و بر تمامی مردمان باشد . پس بایستهاست این سخن را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا برپایی رستاخیز برسانند .آگاه باشید ! به زودی پس از من امامت را با پادشاهی جابه جا نموده . آن را غصبکرده و به تصرف خویش درآورند .هان ! نفرین و خشم خدا بر غاصبان و چپاول گران ! و البته در آن هنگام خداوند آتش عذاب - شعله هی آتش و مس گداخته - بر سر شما جن وانس خواهد ریخت . آن جاست که دیگر یاری نخواهید شد .

هان مردمان ! هرآینه خداوند عزوجل شما را به حالتان رها نخواهد کرد تا ناپاک را ازپاک جدا کند . وخداوند نمی خواهد شما را بر غیب آگاه گرداند .[1] هان مردمان ! هیچ سرزمینی نیستمگر این که خداوند به خاطر تکذیب اهل آن [ حق را ] ، آنان را پیش از روز رستاخیزنابود خواهد فرمود و به امام مهدی خواهد سپرد . و هر آینه خداوند وعده ی خود راانجام خواهد داد .
هان مردمان ! پیش از شما ، شمار فزونی از گذشتگان گمراه شدندو خداوند آنان را نابود کرد . و همو نابودکننده ی آیندگان است

او خود در کتابش آورده : « آیا پیشینیان را تباه نکردیم و به دنبال آنانآیندگان را گرفتار نساختیم ؟ با مجرمان این چنین کنیم . وی بر ناباوران ! »هانمردمان ! همانا خداوند امر و نهی خود را به من فرموده و من نیز به دستور او دانش آنرا نزد علی نهادم . پس فرمان او را بشنوید و گردن نهید و پیرویش نمایید و از آنچهبازتان دارد خودداری کنید تا راه یابید . به سوی هدف او حرکت کنید . راه هی گونهگون شما را از راه او بازندارد !

بخش هفتم : پیروان اهلبیت علیهم السلام و دشمنان ایشان 

هان مردمان ! صراط مستقیم خداوند منم که شما را بهپیروی آن امر فرموده . و پس از من علی است و آن گاه فرزندانم از نسل او ، پیشوایانراه راستند که به درستی و راستی راهنمایند و به آن حکم و دعوت کنند .سپس پیامبرصلّی الله علیه و آله قرائت فرمود : « بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمدللّه ربّالعالمین الرّحمن الرّحیم » - تا آخر سوره

 هان ! به خدا سوگند این سوره درباره ی من نازل شده و شاملامامان می باشد و به آنان اختصاص دارد . آنان اولیای خدایند که ترس و اندوهیبرایشان نیست ، آگاه باشید : البته حزب خدا چیره و غالب خواهد بود . هشدار که : ستیزندگان با امامان ، گمراه و همکاران شیاطین اند . برای گمراهی مردمان ، سخنانبیهوده و پوچ را به یکدیگر می رسانند . بدانید که خداوند از دوستان امامان در کتابخود چنین یاد کرده : « [ ای پیامبر ما ] نمی یابی ایمانیان به خدا و روز بازپسین ،که ستیزه گران خدا و رسول را دوست ندارند ، گرچه آنان پدران ، برادران و خویشانشانباشند . آنان [ که چنین اند ] خداوند ایمان را در دل هایشان نبشته است . » - تا آخرآیه .

هان ! دوستداران امامانایمانیان اند که قرآن چنان توصیف فرموده: «آنان که ایمان آورده و باور خود را بهشرک نیالوده اند، در امان و در راه راست هستند». هشدار ! یاران پیشوایان کسانیهستند که به باور رسیده و از تردید و انکار دور خواهند بود .هشدار ! اولییامامان آنانند که با آرامش و سلام به بهشت درخواهند شد و فرشتگان با سلام آنان راپذیرفته، خواهند گفت: « درود بر شما که پاک شده اید . اینک داخل شوید که در بهشت،جاودانه خواهید بود .»هان ! بهشت پاداش اولیی آنان است و در آن بی حساب روزیداده خواهند شد .هان ! دشمنان آنان آن کسانی اند که در آتش درآیند . و هماناناله ی افروزش جهنمرا می شنوند در حالی که شعله هی آتش زبانه می کشد و زفیر(صدی بازدم ) جهنم را نیز درمی یابند .هان ! خداوند درباره ی ستیزگران با آنانفرموده : « هرگاه امتی داخل جهنم شود همتی خود را نفرین کند»

هشدار ! کهدشمنان امامان همانانند که خداوند درباره ی آنان فرموده: «هر گروهی از آنان داخلجهنم شود نگاهبانان می پرسند : مگر برایتان ترساننده ی نیامد ؟! می گویند : چراترساننده آمد لیکن تکذیب کردیم و گفتیم : خداوند وحی نفرستاده و شما نیستید مگر درگمراهی بزرگ ! » تا آن جا که فرماید : « هان ! نابود باد دوزخیان ! » هان ! یاران امامان در نهان ، از پروردگار خویش ترسانند ، آمرزش و پاداش بزرگ بری آنانخواهد بود .هان مردمان ! چه بسیارراه است میان آتش و پاداش بزرگ !
هان مردمان ! خداوند ستیزهجویان ما را ناستوده و نفرین فرموده و دوستان ما را ستوده و دوست داردهانمردمان ! بدانید که همانا من انذارگرم و علی مژده دهنده .هان ! که من بیم دهندهام و علی راهنما .هان مردمان ! بدانید که من پیامبرم و علی وصی من است .هانمردمان ! بدانید که همانا من فرستاده و علی امام و وصی پس از من است . و امامان پساز او فرزندان اویند .آگاه باشید ! من والد آنانم ولی ایشان از نسل علی خواهندبود .



[1].اشاره به آیه ى 179 / آل عمران است .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ