سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مبادا که بدگمانی بر تو چیره شود که [در این صورت] میان تو و هیچ دوستی، رابطه دوستانه ای برجای نمی گذارد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 93 مهر 20 , ساعت 11:45 صبح

  بخش یازدهم : بیعت گرفتن  رسمی 

هان مردمان ! شما بیش از آنید که در  یک زمان با یک دست من بیعت نمایید . از این روی خداوند عزّوجل به من دستور داده که  از زبان شما اقرار بگیرم و پیمان ولایت علی امیرالمؤمنین را محکم کنم و نیز بر  امامان پس از او که از نسل من و اویند؛ همان گونه که اعلام کردم که ذرّیه من از نسل اوستپس همگان بگویید:

«البتّه که سخنان تو را شنیده پیروی می کنیم و ازآن ها خشنودیم و بر آن گردن گذار و بر آن چه از سوی پروردگارمان در امامت اماممانعلی امیرالمؤمنین و امامان دیگر - از صلب او - به ما ابلاغ کردی، با تو پیمان میبندیم با دل و جان و زبان و دست هایمان . با این پیمان زنده ایم و با آن خواهیم مردو با آن اعتقاد برانگیخته می شویم . و هرگز آن را دگرگون نکرده شک و انکار نخواهیمداشت و از عهد و پیمان خود برنمی گردیم .

[ی رسول خدا ] ما را به فرمانخدا پند دادی درباره ی علی امیرالمؤمنین و امامان از نسل خود و او ، که حسن و حسینو آنان که خداوند پس از آنان برپا کرده است . پس عهد و پیمان از ما گرفته شد از دلو جان و زبان و روح و دستانمان . هر کس توانست با دست وگرنه با زبان پیمان بست . وهرگز پیمانمان را دگرگون نخواهیم کرد و خداوند از ما شکست عهد نبیند . و نیز فرمانتو را به نزدیک و دور از فرزندان و خویشان خود خواهیم رسانید و خداوند را بر آنگواه خواهیم گرفت . و هر آینه خداوند بر گواهی کافی است و تو نیز بر ما گواه باش».

هان مردمان ! چه می گویید ؟ همانا خداوند هر صدایی را می شنود و آن را که ازدل ها می گذرد می داند . «هر آن کس هدایت پذیرفت ، به خیر خویش پذیرفته . و آن کهگمراه شد ، به زیان خود رفته . » و هر کس بیعت کند ، هر آینه با خداوند پیمان بسته؛ که « دست خدا بالی دستان آن هاست»

هان مردمان ! اینک با خداوند بیعت کنید وبا من پیمان بندید و با علی امیرالمؤمنین و حسن و حسین و امامان پس از آنان از نسلآنان که نشانه ی پایدارند در دنیا و آخرت .
خداوند مکاران را تباه می کند و به باوفایان مهر می ورزد . « هر که پیمانشکند »
جز این نیست که به زیان خود گام برداشته، و هر که بر عهدی که با خدا بستهپابرجا ماند، به زودی خدا او را پاداش بزرگی خواهد داد . »

هان مردمان ! آن چهبر شما برگفتم بگویید و به علی با لقب امیرالمؤمنین سلام کنید و بگویید : « شنیدیمو فرمان می بریم پروردگارا ، آمرزشت خواهیم و بازگشت به سوی تو است .» و نیز بگویید : «تمام سپاس و ستایش خدایی راست که ما را به این راهنمایی فرمود وگرنه راه نمییافتیم » - تا آخر آیه.

هان مردمان ! هر آینه برتری هی علی بن ابی طالب نزدخداوند عزّوجل - که در قرآن نازل فرموده - بیش از آن است که من یکباره برشمارم . پسهر کس از مقامات او خبر داد و آن ها را شناخت او را تصدیق و تأیید کنید .هانمردمان ! آن کس که از خدا و رسولش و علی و امامانی که نام بردم پیروی کند ، بهرستگاری بزرگی دست یافته است .

هان مردمان ! سبقت جویان به بیعتو پیمان و سرپرستی او و سلام بر او با لقب امیرالمؤمنین ، رستگارانند و در بهشت هیپربهره خواهند بود .هان مردمان ! آن چه خدا را خشنود کند بگویید . پس اگر شما وتمامی زمینیان کفران ورزند، خدا را زیانی نخواهد رسانید .
پروردگارا ، آنان راکه به آن چه ادا کردم و فرمان دادم ایمان آوردند، بیامرز . و بر منکران کافر خشمگیر ! و الحمدللّه ربّ العالمین.



[1].این تعبیر به عنوان حجّت و امامت است ونظرى به رجعت دیگر امامان ندارد زیرا آنان حجّت هاى پیشین اند که دوباره رجعتخواهند نمود



لیست کل یادداشت های این وبلاگ